Вибір вживаного автомобіля – це завжди ризик. Потрібно знати не тільки, як обрати вдалу машину, але й що зробити з нею відразу після покупки. Тож 24 Канал розповідає про основні деталі, які варто замінити без зволікань.

Цікаво Чому влітку не можна їздити на зимовій гумі: така економія може стати небезпечною

Як обрати вживаний автомобіль?

Оцінити, як насправді користувалися автомобілем попередні власники можна лише за однієї умови: якщо знайомі з продавцями. В інших випадках деякі деталі про стан авто все одно залишатимуться загадкою. До запевнень попередніх власників потрібно ставитися принаймні трохи критично. Адже в їхніх інтересах – підштовхнути до покупки за вигідною для них ціною, а не розповідати про ймовірні недоліки.

Крім того, на вторинному ринку перекупи – це не дивина, і вони вміють майстерно скручувати пробіг та надавати гарного вигляду навіть старим і "убитим" автівкам. Саме через це важливо під час покупки зважати на кілька речей.

Головні правила покупки авто на вторинному ринку

  • Не варто купувати автомобіль з невеликим пробігом, якщо в нього стерті накладки педалей, гальмівні диски мають сліди сколів, а на кузові здулася фарба, або ж є сліди рихтувань – це означає, що продавці, скоріш за все, вводять в оману та приховують справжній пробіг машини.
  • Не обирати машину з надто низькою ціною. Якщо вживаний автомобіль – у хорошому стані, ніхто не продаватиме його за надто низькою ціною. Завжди варто розпитати у продавця причини такого ціноутворення та намагатися самостійно виявити недоліки.
  • Обов'язково перевірити місця, які найдовше сохнуть – під килимком у багажнику чи під ногами водія. Це допоможе уникнути покупки "машини-потопельника" (так у народі називають авто, які з певних причин побували у воді, зокрема, під час повеней).

Машина
Під час покупки авто на вторинному ринку варто бути уважними / Фото Shutterstock

Що потрібно замінити після покупки вживаного автомобіля?

Передусім після покупки автомобіля потрібно провести повну діагностику машини на СТО, а також замінити усі розхідники.

Технічні рідини

Тут потрібно звернути увагу на оливу у двигуні, мастило у МКПП, в задніх мостах, гальмівну рідину та антифриз. Далі – детальніше про кожну.

  • Олива у двигуні – визначити, коли її замінювали востаннє, – практично неможливо. Відповідно до регламенту, замінювати її варто кожні 15 тисяч кілометрів, але насправді краще робити це кожні 7 – 9 тисяч пробігу. Олива сумнівної якості може втратити свої властивості й раніше. Також разом з нею замінюється фільтр оливи.
  • Мастило у МКПП (механічній коробці передач). Тут заміну потрібно проводити рідше, приблизно кожні 50 – 60 тисяч кілометрів. Втім, все ж краще відразу залити якісне мастило, і потім ще кілька років не перевіряти його.
  • Мастило у задніх мостах. Це стосується автомобілів з повним та заднім приводом. Мастило замінюють рідко, тому ймовірність того, що попередній власник цього не робив, є доволі високою. А ось відсутність мастила зрештою призводить до зношування шестерень.
  • Антифриз. Його потрібно замінювати кожні 20 тисяч пробігу. Аби уникнути перегрівання, краще замінити його відразу.

Ремінь ГРМ

Ремінь, а також ролик ГРМ краще замінити одразу після покупки. Якщо підшипник зношений, тоді ролик може відлетіти, ремінь порветься, і в результаті станеться загин клапанів.

Гальмівні диски

Це – дорогі запчастини, але навіть не варто думати про те, щоб заощадити на них. Варто зважати, що якраз через високу вартість перед продажами їх рідко замінюють. Якщо висота зовнішнього буртика на диску – 1 міліметр і більше, потрібно перевірити його товщину. Зверніть увагу також на стан колодок та за потреби замініть їх разом з дисками.

Ремонт машини
Гальмівні диски потрібно замінити / Фото Shutterstock

Гума

Надзвичайно важливою є перевірка стану протектора на гумі, адже він безпосередньо пов'язаний з безпекою. Якщо зношування на колесах – нерівномірне, потрібно перевірити розвал-сходження коліс.

Ходова

Якщо купуєте вживану автівку, ви майже точно отримаєте проблеми з ходовою. Стук підвіски не тільки дратує, але й викликає зношення кульових опор, стійок стабілізатора, супортів, амортизаторів та опорних підшипників.

Акумулятор

Якщо людина продає стару машину, то акумулятор може мати невеликий ресурс. Влітку його може вистачити для запуску, а ось взимку можуть початися проблеми.

Фільтри

Тут мовиться не про фільтри, які замінюються разом з оливою – хоча і їх, як вже писалося вище, потрібно замінити. Але також нові й повітряні фільтри для двигуна та салону. Їх часто не замінюють, і це може призвести до низки проблем.

Особливо важливо замінювати повітряний фільтр двигуна, адже він відповідає за якість повітря для приготування паливної суміші. І якщо він робитиме це погано, це викличе перевитрату палива та погану тягу.

Всі ці запчастини і не тільки є на Промі. Тут є змога порівняти ціни та обрати найкращу пропозицію під свій гаманець. Потурбуйтеся про свою "ластівку" разом із Prom. Тим більше, що доставка з підпискою "Для своїх" буде безкоштовною.